Pracownia Kamień filozoficzny
Zapraszamy naszych uczniów do realizacji podstawy programowej w ramach pracowni humanistycznej.
Bajkoterapia to uważne słuchanie, ilustrowanie baśni „otwieranie się” na innych, pozbycie się lęków i zahamowań oraz kształtowanie poczucia pewności siebie.
Drama ułatwia uczenie się poprzez doświadczenie. Pozwala to na rozbudzanie wyobraźni i kreatywności, a także na rozwijanie umiejętności interpersonalnych.
Pantomima należy do kanonu metod wspomagających komunikację. Uczenie się mimy może okazać się świetną zabawą wzmacniającą dodatkowo muskulaturę twarzy dziecka i poprawiającą jej wyrazistość (samokontrola mimiki, eliminowanie grymasów pojawiających się mimowolnie). Mima częściej stosowana może przyczynić się też do usprawnienia narządów mowy warg i języka.
Logorytmika jest połączeniem terapii logopedycznej z rytmiką. W trakcie zajęć dzieci rozwijają umiejętności słuchowe, ruchowe oraz słuchowo-ruchowe. Odpowiednie dobranie ćwiczeń wykorzystujących rytm w elementach terapii logopedycznej, stymuluje najważniejsze czynności będące podstawą do rozwoju mowy – motorykę i słuch.
Biblioterapia to forma terapii sztuką kreatywną, która wykorzystuje literaturę, aby pomóc dziecku poznawać swoje najbliższe otoczenie. Świat w którym żyje, dostarcza informacji i wsparcia. Czytanie książek i opowiadań mówiących o emocjach i uczuciach wpływa nie tylko na ich poznawanie, ale przede wszystkim wspiera obszar emocjonalno – społeczny.